Alimente-medicament pentru orice problema a tenului – Partea I

Dry Skin CareDaca pielea este uscata

Pielea va “strange”, este aspra si uscata, in ciuda faptului ca va ungeti zilnic cu crema. S-ar putea sa aveti o carenta de acizi grasi esentiali, care joaca, prin altele, rolul de lubrifiant. Cauza este posibil sa fie o usoara deficienta de vitamine din grupa B-urilor, necesare reinnoirii si reconditionarii tesutului cutanat. Insa, uscarea excesiva a pielii este, inainte de  toate, semnul unei profunde deshidratari. Epiderma trebuie sa retina in celule apa provenita din alimentatie, iar rolul de captator al apei il au lipidele aflate in derma si epiderma. Piela uscata este asadar o piele careia ii lipsesc lipidele. Deficitul in aceste importante elemente trebuie combatut printr-un aport sporit de uleiuri vegetale (de floarea-soarelui, de masline etc.), fructe oleaginoase si peste gras.

Alimente recomandate:

Nuci proaspete: miezul contine importante cantitati de acizi grasi polinesaturati si este extrem de bogat in minerale (potasiu, magneziu, calciu) si in vitamina E. Gratie acestei compozitii, nuca constituie un aliment ideal in lupta contra deshidratarii cutanate. ATENTIE, insa, consumati nuci in cantitati rezonabile, caci au foarte multe calorii.

Carnea de pui: daca urmati un regim hipocaloric, mancati mai mult piept de pui. Acest tip de carne foarte slaba, ce contine proteine de o calitate excelenta, va va ajuta sa va faceti plinul de vitamine din grupa B.

Peste gras: bogat in acizi grasi esentiali Omega 3, pestele contine in egala masura vitamina E, care protejeaza pielea de fenomenul imbatranirii precoce.

MENIUL IDEAL

Mancati peste gras (somn, somon, macrou, ton) de cel putin trei ori pe saptamana. Asezonati-va salatele cu ulei de calitate superioara si, din cand in cand, mai adaugati cativa mieji de nuca sau de migdale. Hidratati-va corespunzator, band multe lichide (1.5 L de apa pe zi, minimum).